Thursday, March 19, 2009

Tempe and Ultraman dikir barat

Aku semakin busy dengan workloads yang berlambak. Maklum le, dah masuk 2nd year. Result tak dapat2 lagi... Nasib baik sempat submit abstract untuk British Pharmaceutical Conference last week at the very last minute - 5 minit terakhir sebelum masa tamat! Perrrgghhh!

Supervisor aku tengah ambik long break since mak dia baru passed away, and mak mertua dia masuk hospital dan agak tenat. Sounds like a very difficult situation for his family, so kitorang pun terpaksa buat keje sendiri-sendiri. Terpaksa la survive, nak buat camne. Nasib baik our 'Group Mother' tak cuti, so bleh la nak consult if ada mende urgent matter.

Aku juga pertama kalinya sejak datang UK menjejakkan kaki ke carboot sale! MasyaAllah, patut la orang suke pegi sana... best gillllak! Tak sempat nak amik gambar sebab syok sangat round kat situ, jakun la katakan... :))

Gambar sekadar hiasan

Oh yeah, aku juga dengan hebatnya berjaya buat TEMPE!!! Muaaaahhahahhha! Tempe beb tempe! Tempoh peram dia agak lama sikit dalam 2-3 hari, memandangkan weather sejuk. Lepas buat research sikit pasal tempe, terjumpa satu website yang suggest untuk balut tempe tu dengan 'HANDUK' pastu peram dalam almari (which instead aku guna kotak) to maintain the surrounding temperature between 25-30 deg... Handuk tu apa? Rasanya maksud dia TUALA kot.... ye ke? Hehhehe nanti kalau nak buat pulak, will attach step-by-step proses buat tempe -takde la susah sangat pun sebenarnya (kataku dengan nada separa riak)

Gambar bukan sekadar hiasan, ini memang tempe buatan sendiri

Akhir sekali, ingin sekali aku nak korang tengok video kat bawah ni.... aku memang salute habis kat penyanyi, komposer & penulis lirik lagu dia- KREATIF HABIS!

3 comments:

leiah said...

hahaha...bodolah lagu atromen klate tue...aku nak suh anok sdra aku hafal lagu tue..hahha

edot said...

wakakakaaaaakaa tey poo la..
aku nk post dlm fesbook

Azyyati said...

Dialog penutup tuh hok sedak
"Gapo gege tuh?"
"Raksakso mari pulok be!"
MUUAAAAHAHHAH BODO LAAA